Zgłaszanie tekstów
Do podpisanego opracowania – znajdującego się w pliku w formacie doc/docx/rtf – należy dołączyć:
- w pliku zawierającym opracowanie:
- obok imienia i nazwiska Autora:
- informację o stopniu/tytule naukowym;
- afiliację (bez skrótów);
- adres e-mail (który zostanie opublikowany razem z opracowaniem);
- numer ORCID;
- bezpośrednio pod tytułem:
- streszczenie w języku tekstu (do 800 znaków);
- pojęcia kluczowe w języku tekstu;
- na końcu opracowania:
- tytuł w języku innym niż język tekstu (tj. dla tekstów w języku polskim – tytuł w języku angielskim; dla tekstów w języku angielskim – tytuł w języku polskim);
- streszczenie w języku innym niż język tekstu (do 800 znaków);
- pojęcia kluczowe w języku innym niż język tekstu;
- bibliografię (według wzoru podanego w zakładce „Zasady redagowania”;
- numer telefonu (do kontaktu z redakcją);
- inne istotne zdaniem Autora informacje;
- obok imienia i nazwiska Autora:
- odrębny plik w formacie pdf/jpg z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych – według następującego wzoru;
- zanonimizowany plik ze zanonimizowanym opracowaniem w formacie doc/docx (na potrzeby recenzji).
UWAGA! Redakcja nie pobiera żadnych opłat z tytułu przyjęcia, zrecenzowania, opracowania, opublikowania oraz upowszechnienia tekstu w wersji elektronicznej, jak i w wydania go w wersji papierowej.
Proces publikacji
Proces zmierzający do publikacji tekstu w „Głosie Prawa” składa się z następujących etapów:
- zgłoszenie opracowania przez Autora;
- wstępna ocena opracowania przez redakcję polegająca na ogólnym sprawdzeniu zgodności charakteru, rodzaju i tematu tekstu z profilem czasopisma (w przypadku, gdy tekst pod względem charakteru, rodzaju i treści nie odpowiada profilowi czasopisma – przykładowo tekst inny niż artykuł, glosa, przegląd orzecznictwa, polemika, recenzja, sprawozdanie, tekst praktyczny, autorski felieton z zakresu socjologii ale niepowiązany z tematyką prawniczą – redakcja informuje o tym Autora i nie kieruje opracowania do dalszych etapów procesu publikacji);
- wstępna ocena opracowania przez redakcję polegająca na sprawdzeniu kompletności zgłoszenia i zgodności tekstu z zasadami redakcyjnymi (w razie braków w tym zakresie redakcja zwraca się do Autora z prośbą o stosowne zmiany, uzupełnienia);
- przekazanie opracowania do recenzji (redakcja informuje o tym Autora);
- przekazanie Autorowi wyników recenzji i – w zależności od ich treści – ewentualna prośba o rozważenie sugerowanych przez recenzenta zmian, uzupełnień, albo informacja o przyjęciu bądź nieprzyjęciu opracowania do publikacji;
- w zależności od wyników recenzji – przekazanie recenzentom opracowania do ponownej oceny po zmianach;
- w zależności od wyników recenzji – przekazanie Autorowi wyników ponownej recenzji – ostateczna decyzja o przyjęciu bądź nieprzyjęciu opracowania do publikacji;
- zawarcie z Autorem umowy licencyjnej (projekt);
- skierowanie opracowania do korekty;
- przekazanie Autorowi opracowania po korekcie wraz z prośbą o dokonanie korekty autorskiej w wyznaczonym terminie nie krótszym niż jeden dzień;
- skierowanie opracowania do składu i łamania;
- publikacja opracowania w formie papierowej oraz elektronicznej (na stronie internetowej „Głosu Prawa. Przeglądu Prawniczego Allerhanda”);
- przekazanie opublikowanego opracowania wraz z metadanymi do zamieszczenia w bazach indeksacyjnych.